Productdetails
Axial® klimt naar het toppunt van crawlen met de kant-en-klare SCX10™ III Jeep® JT Gladiator. Het
verbeterde chassis biedt een DIG-functie met een derde kanaal plus een wielbasis van 14 inch waardoor Axial® een grotere, meer realistische 3-delige body kan bevatten.
Belangrijkste kenmerken:
Replica V8-motorkap, transmissiebehuizing en tussenbakafdekking en beschermen de motor terwijl het uiterlijk van de schaal wordt verbeterd en het voorwaarts gemonteerde gewicht wordt toegevoegd.
Met de transmissieoptie DIG-functie kunt u de achteras van de zender vergrendelen voor voorwielaandrijving en een kleinere draaicirkel.
Driedelige body zorgt voor een realistischer diep bed.
Spektrum™ DX3™ DSMR®-radio is volledig compatibel met het slimme telemetriepotentieel van de geïnstalleerde Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger.
Ready to Run-voltooiingsniveau wordt geleverd met alles wat nodig is om te werken, behalve een batterij en een compatibele oplader.
In de doos
(1) Axial® SCX10™ III Jeep® JT Gladiator 4WD
(1) Spektrum Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger (geïnstalleerd)
(1) Spektrum 15kg Servo (geïnstalleerd)
(1) Spektrum™ DX3™ DSMR®-radio
(1) Producthandleiding
Nodig om te voltooien
Voertuigaccu (accepteert standaard- en shorty-packs)
Compatibele oplader
LiPo-veiligheidscontainer
Features
Replica V8-motorkap, transmissiebehuizing en tussenbakafdekking en beschermen de motor terwijl het uiterlijk van de schaal wordt verbeterd en het voorwaarts gemonteerde gewicht wordt toegevoegd.
Met de transmissieoptie DIG-functie kunt u de achteras van de zender vergrendelen voor voorwielaandrijving en een kleinere draaicirkel.
Transmissie met twee snelheden (enige montage vereist) stelt u in staat om de voertuigsnelheid met ongeveer 40% te verhogen.
Bestuurders kunnen kiezen tussen de DIG- en 2-speed transmissie-opties, of beide met een 4-kanaals zender en twee servo's (niet inbegrepen).
AR45 Portal Axles hebben een offset behuizing aan de voorkant voor een realistisch uiterlijk.
De asbehuizingen gebruiken ook portaaltandwielen voor meer bodemvrijheid en een universele die 45 graden besturing biedt.
Differentieelblokkering is voorzien van hypoïde tandwielen, waardoor kleinere tandwielen, verbeterde tandwielreductie en minder koppelverdraaiing mogelijk zijn.
Authentieke Jeep® JT Gladiator-carrosserie met meer dan 20 spuitgegoten onderdelen, waaronder een bedrek, deurgrepen, spiegels, ventilatieopeningen in de motorkap en meer.
Driedelige body zorgt voor een realistischer diep bed.
Nieuwe gecentreerde batterijpositie verbetert de chassisbalans met aan de voorzijde gemonteerde motor.
Chassis side pods bieden montageplaatsen voor kleinere LiPo-batterijen, indien gewenst.
Hard geanodiseerde, met olie gevulde schokdempers zijn voorzien van een schokdemper met ontluchtingsschroef voor eenvoudigere herbouw.
Alle aandrijflijncomponenten in de transmissie, portalen en asoverbrengingen zijn van metaal voor extreme duurzaamheid - inclusief rondsel heeft het voertuig in totaal 23 metalen tandwielen.
Verbeterde materialen verhogen de duurzaamheid en stijfheid terwijl ze strakkere toleranties behouden om de meeste "slop" te elimineren.
Metalen roestvrijstalen scharnierkogels op alle ophangpunten verhogen de duurzaamheid en levensduur voor consistente handling.
De verbeterde ophangingsgeometrie vermindert het draaimoment nog verder en maakt een fijnafstelling van het chassis mogelijk.
Verlengde wielbasis van 13,9 inch met langere framerails en chassis ondersteunt een meer realistische versie van de Jeep® JT Gladiator-carrosserie.
Gedetailleerd interieur met gegoten bestuurder draagt bij aan de realistische schaal van het voertuig.
Nieuwe carrosseriesteunen aan de achterkant vereenvoudigen het verwijderen van de carrosserie.
Spuitgegoten binnenspatborden verbergen interne componenten die meestal zichtbaar zijn vanaf de zijkant van het chassis.
Spektrum™ DX3™ DSMR®-radio is volledig compatibel met het slimme telemetriepotentieel van de geïnstalleerde Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger.
Inbegrepen Spektrum ™ 15 kg metalen tandwielservo en alle elektronica worden beschermd door een waterdicht ontwerp voor zelfverzekerd rijden in alle weers- en trailomstandigheden.
Overzicht
De Axial® SCX10™ III Jeep® JT Gladiator 4WD RTR op schaal 1/10 markeert de volgende stap voorwaarts in kant-en-klare offroad-actie op schaal. Terwijl de belangrijkste componenten die SCX10™-voertuigen tot een succes hebben gemaakt, blijven integreren, verhoogt het SCX10™ III-chassis het realisme met details zoals een replica V8-motor om de aan de voorzijde gemonteerde 540 brushed motor te huisvesten, gekoppeld aan een realistische transmissiebehuizing en tussenbak als een 1:1 voertuig. De Spektrum™ DX3™ 3-kanaals 2,4 GHz DSMR®-zender en Firma™ 40A ESC/ontvanger zijn ook klaar om u de voordelen van innovatieve Spektrum™ Smart-technologie te bieden.
Uit de doos biedt de SCX10™ III Jeep® JT Gladiator-transmissie een DIG-functie met een derde kanaal waarmee u de achteras vanaf de zender kunt vergrendelen voor voorwielaandrijving en een kleinere draaicirkel. Hoewel het voertuig niet in de fabriek is vergrendeld, kunt u het voertuig zo instellen dat het een 40% snellere tweede versnelling heeft in plaats van DIG — of door nog een microservo toe te voegen en een radio met ten minste vier kanalen te gebruiken (zoals de 5-kanaals Spektrum DX5 ), hebben gelijktijdig toegang tot zowel de DIG- als de twee-snelheidsfuncties.
De SCX10™ III Jeep® JT Gladiator maakt gebruik van nieuwe AR45™-portaalassen om de prestaties te verbeteren door de bodemvrijheid te vergroten en torsieverdraaiing te verminderen. De motor bevindt zich aan de voorkant van het chassis voor het voorwaartse gewicht. De standaard accubak bevindt zich in de buurt van het midden van het voertuig voor een betere balans en accepteert LiPo- of NiMH-packs van volledige grootte. Er zijn ook locaties in de side pods voor bestuurders die de voorkeur geven aan kleinere "shorty" LiPo-packs. Binnenste spatborden en vloerzijkanten verbergen interne componenten die normaal gesproken zichtbaar zijn vanaf de zijkant van het chassis.
Als kers op de taart is er een Jeep® JT Gladiator-carrosserie op schaal die zijn tegenhanger op ware grootte weerspiegelt met veel zeer authentieke details. De carrosserie heeft meer dan 20 spuitgegoten onderdelen, waaronder een bedrek, deurgrepen, spiegels, ventilatieopeningen in de motorkap en meer, waardoor het realisme van de carrosserie van polycarbonaat naar een hoger niveau wordt getild. Het lichaam is in drie stukken gesplitst voor een realistischer diep bed. Officieel gelicentieerde Nitto Trail Grappler-banden op 3-delige beadlock-wielen zorgen voor meer schaalrealisme en meer grip op vuil, rotsen en alle andere offroad-trails.
Met de Spektrum™ DX3™-radio geniet u van het superieure bereik, de respons en de storingsbestendigheid van de DSMR®-technologie. Samen met de geïnstalleerde Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger biedt het ook de voordelen van exclusieve Spektrum™ Smart-technologie. Installeer een Spektrum Smart LiPo-batterij en u kunt de batterijcapaciteit van het voertuig in één oogopslag zien op de spanningsniveau-indicator van de DX3-zender. Rust de DX3 uit met de optionele BT2000 Bluetooth-module en download de gratis Spektrum Dashboard™-app naar uw smartapparaat, en u bent ook klaar om Smart real-time telemetrie te gebruiken — zonder dat u ingebouwde sensoren of modules nodig heeft.

REPLICA V8-MOTORKAP, TRANSMISSIEHUIS EN TRANSFERKAST
De V8-motorkap beschermt de 540-motor en is gekoppeld aan een schaaltransmissiebehuizing. Het ontwerp biedt niet alleen motorbescherming en een realistisch uiterlijk, maar geeft het chassis ook een naar voren gemonteerd gewicht.

DIG TRANSMISSIE MET OPTIE MET TWEE SNELHEDEN
De transmissie wordt geleverd met een DIG-functie voor het vergrendelen van de achteras vanaf de DX3-zender — waardoor u op verzoek een kleinere draaicirkel van voorwielaandrijving krijgt. U kunt er ook voor kiezen om het voertuig in te stellen met een 40% snellere tweede versnelling in plaats van DIG, of te upgraden met een extra microservo en 4+ kanaals radio (zoals de Spektrum™ DX5) om toegang te krijgen tot zowel de DIG als twee- snelheidsfuncties tegelijk.

PORTAL OFF-SET ASHUIS MET HYPOID RING EN PINION TANDWIEL
De nieuwe AR45™-portaalassen hebben een offset voorbehuizing voor een meer realistisch uiterlijk, portaaltandwielen voor extra bodemvrijheid en universele onderdelen die 45 graden sturen. Naast de portaalversnellingen bevat de differentieelkast beproefde Hypoid-versnellingen - waardoor kleinere tandwielen mogelijk zijn, terwijl de versnellingsreductie op de as wordt verbeterd en het koppelverdraaiing wordt verminderd.

VOLLEDIG METALEN TANDWIELEN
Alle aandrijflijncomponenten in de transmissie, portalen en asoverbrengingen zijn gemaakt van metaal voor extreme duurzaamheid.

SPEKTRUM™ DX3™ 2,4 GHz DSMR®-ZENDER
De meegeleverde Spektrum™ DX3™-radio is voorzien van exclusieve DSMR®-technologie voor superieur bereik, respons en storingsbestendigheid. Het is ook volledig compatibel met het slimme telemetrie-potentieel van de in het voertuig geïnstalleerde Spektrum™ Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger. Bovendien wordt hij geleverd met de duimstuurbevestiging voor meer veelzijdigheid tijdens het rijden.

SPEKTRUM™ 15KG WATERDICHTE SERVO
Rijd met vertrouwen in alle weers- en trailomstandigheden - de elektronica, inclusief de Spektrum ™ 15 kg metalen tandwielservo, wordt beschermd door een waterdicht ontwerp.

SPEKTRUM™ FIRMA™ SMART 40A ESC/Rx
Met de Firma™ Smart 40A ESC/ontvanger en DX3™-zender bent u uitgerust om de telemetrievoordelen van exclusieve Spektrum™ Smart-technologie te ervaren. Installeer een Spektrum™ Smart LiPo-batterij om de batterijcapaciteit van het voertuig te volgen op de spanningsniveau-indicator van de zender. De Firma™ Smart 40A ESC/Rx is compatibel met de optionele Dynamite® LED-programmakaart (apart verkrijgbaar) voor het snel en eenvoudig programmeren van meerdere ESC-instellingen
Pinion |
14T |
Scale |
1/10 |
Body |
3-piece, highly detailed Lexan |
Brakes |
Integral with ESC |
Approximate Assembly Time |
No assembly required |
Final Drive Ratio |
45.6:1 Low / 31.3:1 High |
Front Track |
8.9 in (226mm) |
Product Width |
9.25" (235 mm) |
Radio |
Included |
Technology |
Smart |
Ball Bearings |
Full set |
Chassis |
Adjustable steel C-channel |
Completion Level |
Ready-To-Run |
Drivetrain |
4WD |
Drive Type |
Forward/Brake/Reverse |
Product Height |
9.5" (241 mm) |
Product Weight |
7lbs (3175g) |
Vehicle Type |
Rock Crawler |
Water-Resistant |
Yes |
Power Type |
Electric |
Gear Pitch |
32-Pitch |
Bushing Material |
Metal |
Motor Type |
Brushed |
Charger |
Sold Separately |
Rear Track |
8.9 in (226mm) |
Differential |
Locked |
Speed Control |
Included |
Max Battery Dimensions |
5.45 x 1.83 x 1.38" (138.5 x 46.5 x 35mm) |
Wheelbase |
13.9" (353 mm) |
Receiver |
Included |
Shock Type |
Oil-filled |
Battery |
Sold Separately |
Ground Clearance |
3 in (76.2mm) |
Product Length |
22.25" (565 mm) |
Spur Gear |
40T |
Suspension |
Multi-link solid axle with stainless steel pivot balls |